Saturday, January 8, 2011

usaha,doa dan tawakal..insyallah..

assalamualaikum...mulakan setiap kerja dengan bismillah dan sudahinya dengan alhamdulillah...tiada manusia ciptaan ALLAH di muka bumi ini yang sempurna,pasti ada cacat cela dan kekurangan di mana-mana..mungkin kita nampak kulit rambutan itu cantik,merah menyala namun tidak semestinya isinya sedap,manis..bak kata orang putih"don't judge a book by it's cover"begitu juga dengan manusia..

kenapa kita perlu menilai seseorang??ingatlah bahawa setiap hamba itu sama sahaja di sisi-nya apa yang membezakan kita adalah iman dan takwa...jangan nampak seorang yang bermuka masam dan tidak senyum itu sombong,mungkin dia ada sebab atau masalah yang tersendiri..wallahualam..

hmmmm,mungkin keputusan exam lepas amat tidak memberangsangkan,jatuh mendadak sampai ke kerak bumi..tidak mengapa,ingatlah bahawa gagal sekali tidak bererti gagal buat selama-lamanya...kuatkanlah semangat dan keazaman untuk berusaha dengan lebih gigih lagi...usaha taw,jangan tak berusaha dan mengharapkan kejayaan semata-mata..

usahalah bersungguh-sungguh..biar orang cakap apa pun kat kita,kita buat endah tak endah sahaja...lepas usaha buat solat hajat,doa banyak-banyak,minta restu mak ayah,minta maaf dengan sesiapa sahaja yang kita pernah gaduh,berdendam...moga-moga mereka semua maafkan kita dan berdoa untuk kejayaan kita..dan yang paling last,tawakal sahaja...kita sudah buat yang terbaik,jadi tunggu dan terima dengan reda sahaja segala qada' dan qadar... :D

insyallah..never give up and believe that u ca do it..gambatteh!


sila like,picit je =D
www.tips-fb.com

6 kata-kata semangat:

jelah said... [Reply]

usaha doa tawakkal adalh key tok kita success...

||aLeaSaRa|| said... [Reply]

alhamdulillah nice peringatan!kdg2 manusia bila kesusahan sllu slhkan takdir sdgkan setelah berusaha,perlu bertawakal.kerana hanya Allah yg tahu apa yg terbaik utk hamba-Nya.tgh down skrg ni sampai takde mood nk update n3 huhu.tapi sejuk hati bc n3 ni tq!

.::: Princess MOMOY :::. said... [Reply]

yer...terima kasih entry yang berinfo nih
Beza Antara HARIMAU MALAYA Dan HARIMAU MALAYSIA
Boleh ker cara ni naikkan TRAFIK ?

sjaa64 said... [Reply]

@jelah-betul tu kann :D
insyallah..everything will be ok..all is well :D

sjaa64 said... [Reply]

||aLeaSaRa||
sama2..saya pun bila rasa down,tension mula nak salahkan org laindan takdir,tapi kita kena cepat2 sedar dan berishtifar banyak2..hurm,dengan tulis dan baca entri pun boleh hilangkan kekusutan kann :)

sjaa64 said... [Reply]

.::: Princess MOMOY :::.
welcome..thankss for singgah n comment...
i'll visit ur blog later

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

best!!