Thursday, April 7, 2011

tengok diri sendiri dulu sebelum gelakkan orang lain

perkara ini seringkali terjadi dalam kehidupan seharian kita...bercakap tentang orang sampai lupa dunia padahal diri sendiri pun buat perkara yang sama...seandainya rakan kita tengah bersedih, janganlah pula kita bergelak ketawa...cuba bayangkan anda yang berada di tempat mereka..apakah yang anda akan rasa...


jadi cubalah cermin diri, muhasabah diri dan beristiqamah...mungkin kita bukan yang terbaik namun cubalah jadi yang terbaik...berbuat baiklah dengan orang maka orang akan berbuat baik pada kita...asyik bercakap pasal orang padahal lupa diri sendiri pun buat benda yang sama, malahan lebih teruk dari itu..


pengajaran pada diri sendiri ^^
sila like,picit je =D
www.tips-fb.com

2 kata-kata semangat:

Amirah Adnan said... [Reply]

setuju.. kdg2 menyampah jugak dgn org yg pangai mcm tu..grrr >.<

liyanalalala said... [Reply]

betul..
kadang2 manusia tak cukup sensitif.. lepas tu mula lah macam2.. benda kecik pon boleh jadi besar...haiss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

best!!